Skuteczny psycholog
Small social media

DLA SPECJALISTÓW: 6 sposobów na zachęcenie klientów by korzystali z twoich usług

W artykule "Marketing prywatnych gabinetów psychologicznych." pisaliśmy o tym, czy warto promować swoją ofertę i jak można do tego podejść aby nie zniechęcać się zanim podejmiemy jakieś działania. Dziś przybliżymy konkretne sposoby na promowanie usług psychologicznych.

Jest wiele firm, które oferują pomoc w zaplanowaniu i zrealizowaniu działań marketingowych za nas. Niestety wymaga to nakładów finansowych, na które czasem trudno sobie pozwolić prowadząc prywatny gabinet specjalistyczny. Na szczęście dzięki współczesnej technologii jest wiele tańszych lub darmowych sposobów promowania swoich usług. Warto z nich korzystać, tym bardziej, że większość specjalistów z branży psychologicznej ma wiedzę na temat budowania relacji oraz dobrych stosunków bazujących na autentyczności i zrozumieniu potrzeb klienta. 

Warto pamiętać, że na rezultaty naszych działań będziemy musieli cierpliwie poczekać. Wynika to między innymi ze specyfiki branży. Bardzo ważnym elementem działań marketingowych jest informowanie odbiorców, że dana usługa jest na rynku i że mogą z niej skorzystać. Mimo, iż odbiorca może nie mieć natychmiastowej potrzeby skorzystania z pomocy psychologa, najprawdopodobniej chętniej weźmie to pod uwagę w przyszłości lub poleci takie rozwiązanie znajomym.


6 sposobów na zachęcenie klientów by korzystali z twoich usług:


Thumb target with people 620x350

1. Dotrzyj do swoich "wymarzonych" klientów

Poświęć czas na zdefiniowanie z jakimi klientami chcesz pracować. Zastanów się nad tematyką i samymi odbiorcami twoich usług. Kim są? Gdzie możesz do nich dotrzeć? Czy są jakieś miejsca lub strony internetowe gdzie często bywają? Czy twoi 'wymarzeni" klienci już przynależą do jakichś grup? Np. jeżeli chcesz pracować z dziećmi i ich rodzinami, możesz skupić się na kontaktach z rodzicami, wychowawcami i nauczycielami w przedszkolach i szkołach. Rozmawiaj z nimi, zostaw swoje wizytówki lub informację o swoich usługach.


2. Pisz bloga na sprecyzowany, niszowy temat.

Zwróć się w ten sposób do swoich wymarzonych klientów. Blog jest bardzo prosty w obsłudze i nie wymaga zaawansowanej wiedzy informatycznej. Posty na blogach powinny mieć krótką i prostą formę. Pamiętaj aby pisać je takim językiem jakim rozmawiasz ze swoimi klientami. Pisz regularnie, najlepiej raz w tygodniu, dzięki czemu blog będzie aktualny.  


3. Korzystaj aktywnie z lokalnych i branżowych mediów społecznościowych. 

Media społecznościowe mają zasięg globalny ale twoja działalność jest lokalna. Pamiętaj o tym korzystając z nich. Kontaktuj się z grupami odbiorców w twojej okolicy, rozmawiaj z innymi specjalistami w pokrewnych branżach. Używaj filtrów wyszukiwania lub wpisuj w wyszukiwarkę frazy zawierające konkretną lokalizację. Jeżeli np. chcesz pracować z osobami zmagającymi się z chorobami nowotworowymi możesz na Facebooku "polubić" strony lokalnych organizacji również zajmujących się tą tematyką, klinik, fundacji etc. Kluczowym elementem mediów społecznościowych jest interakcja, nie pozostawaj więc biernym odbiorcą. Dziel się swoimi spostrzeżeniami i pomysłami, nadaj tagi postom na Facebooku. To bardzo ważny element budowania swojej marki.


4. Bądź tam gdzie twoi klienci.

Zarejestruj się na portalach zawierających bazy specjalistów i umieszczaj swoje artykuły na stronach branżowych. To pomoże ci nie tylko dotrzeć do klientów, ale też pozycjonować swoje nazwisko w wyszukiwarkach internetowych. Ważne jest aby nie przesyłać wszędzie takiej samej informacji, ale dostosowywać ją do specyfiki portalu lub potencjalnej grupy odbiorców.


5. Zbuduj sieć kontaktów branżowych.

Znajomości branżowe również pomogą ci w zdobywaniu klientów. Nie warto skupiać się tylko na tym, że stanowią twoja konkurencję. Dzięki dobrze zbudowanej sieci kontaktów możesz mieć dostęp do większej wiedzy o bieżących wydarzeniach, lokalnych projektach i możliwościach współpracy.  


6. Nie zapominaj o tradycyjnych mediach

Mimo ogromnej przewagi Internetu, tradycyjne media nadal mają dużą siłę oddziaływania. W tym przypadku warto pamiętać o lokalnych gazetach, rozgłośniach radiowych i stacjach telewizyjnych. Spróbuj nawiązać kontakt z dziennikarzami, zaproponuj temat do dyskusji na antenie, napisz komentarz do bieżących wydarzeń lub zagadnień ważnych dla twoich klientów. Nie musisz wymyślać czegoś szczególnie innowacyjnego. Wystarczy, że poprzez swoje wypowiedzi dasz się poznać odbiorcom.