Skuteczny psycholog
Small b2b sales team

DLA SPECJALISTÓW: Marketing prywatnych gabinetów psychologicznych.

Promowanie usług psychologicznych jest często problemem dla specjalistów.

Wielu z nas uważa to za trudne, a nawet niemożliwe lub nieetyczne. Utarło się przekonanie, że Polacy nie chcą korzystać z wizyt u psychologów w przeciwieństwie np. do Amerykanów i nic nie da się z tym zrobić. Tymczasem istnieje wile sposobów, dzięki którym możemy promować prywatną praktykę, jednoczenie zachowując wartości związane z wykonywaniem zawodu.

Problem z marketingiem w tej specyficznej branży pojawia się z kilku powodów. Po pierwsze to zagadnienie jest pomijane w programie studiów psychologicznych , i jednocześnie rzadko bywa tematem szkoleń. Stworzenie dobrze prosperującego biznesu, przynoszącego wysokie dochody, na ogół nie jest też głównym powodem założenia gabinetu.

Co więcej, jesteśmy szkoleni by traktować klienta z empatią i myśleć o jego potrzebach. Promowanie siebie może wydawać się więc egocentryczne i stojące w konflikcie z zawodowymi wartościami. Sprawę pogarsza jeszcze fakt, iż sami jesteśmy bombardowani nachalnymi, manipulacyjnymi technikami sprzedaży, z którymi nie chcemy być kojarzeni.

To wszystko może skutkować negatywnym nastawieniem do marketingu. Postrzegając promocję jako coś złego nie będziemy zmotywowani aby się tym zająć. W rezultacie klienci po prostu nie wiedzą o naszym istnieniu.

Czy można promować swój gabinet, zachowując jedocześnie swoje wartości?

Tak. Jedno nie wyklucza drugiego, ponieważ nie każdy marketing wymaga manipulacji oraz zamęczania klientów treściami, których nie chcą.

Pokonując swoje uprzedzenia, poprzez dobrze dobrane działania, możemy dotrzeć do klientów, którzy chętnie skorzystają z tego co możemy im zaoferować. Odkrywając nowe, efektywne metody przyciągania odbiorców, możemy pozostać autentyczni, zachowując szacunek dla naszych przekonań i wartości zawodowych.

Sam przed sobą doceń to co masz do zaoferowania.

Jeżeli chcesz z powodzeniem promować prywatną praktykę, kluczem do sukcesu jest świadomość wartości jaką mają Twoje usługi. Musisz mieć przekonanie, że to co oferujesz jest wartościowe i czuć dumę mogąc o tym powiedzieć innym.

Przy tym nie wolno zapominać o ideach jakie większości z nas przyświecają. Zawodowa pomoc psychologiczna jest czymś więcej niż sposobem opłacania rachunków. Ważne jest aby mieć konkretną wizję, zdefiniować co ciebie wyróżnia i mieć świadomość mocnych stron. Bardzo istotna jest też autentyczność - udając kogoś, kim nie jesteśmy, tylko odstraszymy klientów. Potencjalni klienci będą przychodzili do ciebie ponieważ jesteś właśnie tym kim jesteś, niepowtarzalnym specjalistą oferującym intersujące ich usługi.

Tak jak podejmując inne ważne dla Ciebie wyzwania, musisz wierzyć w swój sukces i zobowiązać się do zbudowania pozycji gabinetu mimo trudności. Ważne jest abyś stworzył plan i systematycznie poświęcał czas na działania marketingowe czyniące cię widocznym dla potencjalnych klientów. Aby osiągnąć cel warto go wyraźnie sprecyzować. Tylko dzięki temu możemy na bieżąco weryfikować rezultaty.